close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים לניהול עסק בתחום המזון

מערכת שורשכא חשוון, תשעג06/11/2012

רצף של רעיונות מעניינים וחשובים בנושא של פיתוח עסק בתחום המזון. לגזור ולשמור.

תגיות:

יזמים המעוניינים להשתלב בענף המזון ולפתוח עסק משלהם, יוכלו לקבל מידע על הנושא, במה כרוך ומה נדרש לעשות כדי לפתוח עסק עצמאי במגוון סדנאות וקורסים מקצועיים המקנים כלים ראשוניים לצורך הקמה וניהול עסק בתחום המזון. בין אם מדובר בהקמת מסעדה, בית קפה, קונדיטוריה, מזון מהיר ואחרים, קיימים כללים מנחים, כולל ארגז כלים שימושי לכל בעל עסק בתחילת הדרך וכל תקופה שהוא פעיל. להלן מידע לגבי מספר נושאים שיש לקחת בחשבון ולהכיר כשמחליטים לקדם את הצעד העסקי המאתגר:

חשיבות ייעוץ מקצועי בתחום המזון
כדאי למקסם את הסיכויים להצלחת העסק, כדאי להיעזר לאורך כל הדרך ביועץ עסקי מקצועי המתמחה בייעוץ לעסקים בתחום המזון. לצד הכישרון הטבעי, היוזמה והנחישות, יועץ עסקי יוכל לספק עצות עסקיות שיקדמו לקידום העסק, כולל סיוע בבניית תכנית עסקית ארוכת טווח. יועץ מקצועי בעף המזון מכיר את התחום על בוריו, כולל כל התקנים והמגבלות הקיימים בענף, הנושאים הבירוקראטיים שיעמדו על הפרק במהלך הפעילות של העסק ואחרים. חלקו בכוח כמלווה צמוד לבעל העסק כולל סיוע טכני וייעוץ אסטרטגי בכל הקשור ללוקיישן של העסק, אישורים, רישיונות וטיפול בהקשר לעבודת הניירת מול הרשויות. בנוסף גם ייעוץ בבניית תפריט שימשוך את קהל הלקוחות וייחד את העסק לעומת מתחריו. כך שבסיומו של יום, יועץ מזון מקצועי יוכל לסייע במינוף העסק ולמקסם את סיכוייו של המנהל לצלוח את כל הנושאים הבירוקראטיים על הפרק בצורה חלקה ככל שניתן.

נהלי קבלת תעודת כשרות
אחד הדברים המהותיים שיש להשים דגש עליהם ולהכיר בצורה מעמיקה בהקמת עסק בתחום המזון מתייחס לנושא נהלי קבלת תעודת כשרות לעסק. כל בעל עסק נדרש להגיש בקשה מפורטת בכתב, הכוללת בקשה מהרבנות המקומית שבתחומה נמצא העסק לקבלת תעודת כשרות, בהתאם לתקנות חוק איסור הונאה. בטופס מצוינים פרטים מזהים של העסק כמו גם פירוט הפעילות בצורה מקיפה לרבות שעות פעילות העסק, האם מדובר במזון בשרי/ חלבי/ פרווה, הכשרה, אפיה, בישול, סוגי אריזה ועוד. מסמך רשמי זה מהווה התחייבות מצד בעל העסק למלא אחר דרישות והנחיות הרבנות. בהמשך נשלח מטעם הרבנות המקומית רב שממונה על נושא הכשרות, הבודק בפועל את העסק ומוודא את התאמת הבקשה שהועברה למציאות בשטח. בהתאם לבדיקה הרב ממליץ או שלא להנפיק את תעודת הכשרות. לאחר קבלת האישור, בעל העסק מקבל נהלי השגחה מפורטים בכתב בהתאם לעסק שלו, כאשר הוא חותם שהינו אחראי מבחינה מנהלית ליישם אותם. הרבנות והמועצה הדתית מכינים הסכם השגחה כתוב, הכולל פרוט הנושאים המתייחסים להתקשרות בין בעל העסק ובין הרבנות והעסק מקבל תעודת כשרות. הרבנות מקפידה לחדש את התעודה עם תום תוקף התעודה הישנה כל עוד תנאי הכשרות במקום נשמרים הן מבחינת הנהלים והן מבחינת הסכם ההשגחה על נושא הכשרות.

שירותים עסקיים בארגז הכלים
לכל עסק בתחום המזון ובכלל נדרשים שירותים עסקיים שכדאי שיצטייד בהם על מנת לפתוח את העסק ולהרחיב את מעגל הלקוחות. ישנם גופים המציעים מכלול שירותים עסקיים לעסקים קטנים ובינוניים שיוכלו להיות להם לעזר עוד מרגע גיבוש התכנית העסקית וכל עוד העסק קיים. שירותים מהסוג כוללים שירותים משפטיים וייעוץ משפטי בנושאים עסקיים רלוונטיים, ייעוץ עסקי הכולל סיוע בכתיבת תכנית עסקית וליווי בהגשת בקשה להלוואה לעסק. כמו כן, חלק מהגופים מפרסמים באופן קבוע הצעות מכרזים עדכניות המאפשרות הזדמנות לגשת למכרזים ציבוריים וממשלתיים במטרה להגדיל את מערך הלקוחות ובמידת הצורך, כשמדובר בעסק שמייבא מוצרים מחו"ל, גם מספקים מידע ועדכונים בנושא תקינה ופעילות של מכון התקנים, כולל פתרון לבעיות העולות במהלך הפעילות השוטפת מולו.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה